V rámci logopedickej intervencie pre deti s narušenou komunikačnou schopnosťou je cieľom dosiahnuť, pokiaľ možno plynulý, rytmický a artikulačne správny rečový prejav. Zameriavame sa na rôzne oblasti v závislosti od problému a veku dieťaťa.
Odhaľujeme a následne korigujeme proces osvojovania, fixácie a automatizácie správnej výslovnosti. Venujeme pozornosť aj procesu foneticko-fonologickému, morfologicko- syntaktickému a sematicko-lexikálnemu a tiež pragmatického vývinu reči.
Ponúkame diagnostiku a terapiu každého druhu narušenej komunikačnej schopnosti.
Ponúkame intervenciu a stimuláciu rečového vývinu u detí, žiakov s vývinovou bezrečnosťou
vývinovou dysfáziou; získanou orgánovou bezrečnosťou – afáziou, získanou psychogénnou bezrečnosťou- mutizmusmom; narušením zvuku reči – rinolália, palatolália; narušením plynulosti reči – balbuties, tumultus sermonis; narušením článkovania reči – dysláliou, dyzartriou; poruchami hlasu – dysfóniou, afóniiou. Narušenou komunikačnou schopnosťou pri iných, dominujúcich postihnutiach, ochoreniach, narušeniach; kombinovaným chybám a poruchám reči – súčasnom výskyte viacerých druhov narušenej komunikačnej schopnosti.