Ponúkame diagnostické metódy používané na stanovenie aktuálnej úrovne deficitov čiastkových funkcií pri diagnostikovanej resp. pri diagnostike porúch učenia.
Využívame a aplikujeme Metodiku Dr. Sindelar “Metóda na zachytenie deficitov čiastkových funkcií” pre deti v školskom veku a starších.
Metodiku Dr. Sindelar „Včasné zachytenie deficitov čiastkových funkcií v materskej škole a v predškolskom veku – Mačka Mňau.“.
Na mapovanie úrovne v oblasti čítania, písania a počítania postupujeme podľa diagnostických materiálov:
- Skúšky čítania pre mladší školský vek – Váryová in Mikulajová a kol.,
- Test čítania s doplňovaním slov – Mikulajová, Vencelová, Caravolas in Mikulajová a kol.,
- Skúšky čítania – Matejček, Šturma, Vágnerová, Žlab, T-202.,
- Hodnotenie pravopisných schopností u mladších žiakov – Caravolas, Mikulajová, Vencelová in Mikulajová a kol.,
- Hodnotenie pravopisných schopností u starších žiakov – Vencelová, Mikulajová, Caravolas in Mikulajová a kol.,
- Vyšetrenie matematických schopností u detí realizujeme podľa Novák, J.
Pred zaškolením detí po odklade povinnej školskej dochádzky, po absolvovaní prípravného ročníka, prípadne zisťovanie školskej zrelosti sa diagnostika realizuje pomocou:
- Test prediktorov gramotnosti – Mikulajová a kol.,
- Reverzný test – A. Edfeldt,
- Test laterality – Matejček, Žlab.